Violončelo (skrajšano čelo) spada v družino godal in se je v svoji sedanji podobi oblikoval v 16. stoletju. Ima štiri strune, ki so uglašene po kvintnem krogu – C;G;D;A.
Sestavljen je iz glave, vratu in trupa. Glavo sestavljajo zaključek inštrumenta, t.i. polž, vijačnica in vijaki za uglaševanje. Vrat vključuje ubiralko, ob katero se s prsti pritiskajo strune, s čimer se spreminja višina tonov. Na sredini pokrova je postavljena lesena kobilica, ki podpira strune in pomaga pri nastanku zvoka, saj vibrira med tem, ko z lokom drsimo prek strun. Violončelo običajne velikosti je celinski (4/4). Otroci običajno igrajo manjša violončela, najpogosteje tričetrtinski (3/4), polovinski (2/4) in četrtinski (1/4), obstajajo pa seveda tudi še manjše velikosti.
Najprej se je pri igranju držal med koleni, šele 1860 je D. Popper uporabil konico, s katero je uprt v tla. Njegov dolgoletni “predhodnik” viola da gamba je bil spremljevalni in solistični inštrument. V 17. stoletju se violončelo pojavlja kot orkestralni inštrument in se kot solistični še vedno uporablja viola da gamba. Zaradi večjih tehničnih zmožnosti in boljšega zvena začenja prevladovati viola da gambo, ki pa se s svojim nežnim in zastrtim tonom ni mogla meriti z violončelom. In tako se do tedaj samo orkestralni inštrument počasi razvije v solističnega. V tem času se pojavljajo že tudi prve skladbe za violončelo in leta 1741 se v Parizu pojavi tudi prvi učbenik zanj. Z leti se je razvil v virtuozen inštrument, za katerega so pisali mnogi znani skladatelji. Violončelo je nepogrešljiv inštrument v orkestrih, različnih komornih skupinah in kot solistični inštrument.
Ob rednem obiskovanju pouka je zelo pomembno tudi vsakodnevno vadenje doma. Otroci redno nastopajo na internih in javnih nastopih, vključujejo pa se tudi v razne komorne skupine, ter godalni orkester. Po končani nižji stopnji šolanja si učenci pridobijo osnovno tehnično znanje ter ritmično in tonsko urejenost, tako da so sposobni igrati solistično, v komornih zasedbah oziroma v šolskem orkestru ter se samostojno naučiti lažje skladbe. Nekateri pa nadaljujejo šolanje tudi na srednji stopnji.